Motocykl jsem koupil od původního a prvního majitele, kterému 15 let stál nevyužitý a bez technické prohlídky v garáži. Vždy jsem tento motocykl chtěl mít. Vlastnil ho můj kamarád. Já tenkrát vlastnil svého Simsona S 51 Enduro a hrozně jsem si přál mít také 634. Pamatuji si, jak jsem si jako šestnáctiletý kluk chodil tento motocykl svých snů prohlížet do výlohy naší tehdejší prodejny Mototechna. (Tenkrát stál pro mne neuvěřitelných 11. 370,-Kčs) Moto jsem bezproblémově přepsal a prošel STK. Ve velkém TP je vyznačeno i možné připojení postranního vozíku do 70 kg i přívěsného do 50kg, což je pro mne skutečně velice cenné. Vše bylo v původním stavu bez nutných zásahů šlape jako hodinky, i když má najeto k 28.tisícům km. Opravdu to byly jedny z nejlepších motocyklů, které se v republice vyráběly. Na tehdejší dobu měly spousty prvků, které jsme na cizích-západních motorkách okukovali. (přepínače světel, klakson, chcípak, panel s kontrolkami, množství chromovaných prvků) Tehdy, v dané době skutečně motu chyběla asi kotoučová brzda, které se motorky zn. Jawa dočkaly o pár let později. Dnes mám repasované sedlo a bylo nutné přelakovat nádrž a kastlíky, neboť moto bylo z levé strany vybledlé, protože celých patnáct let stálo proti oknu v garáži. Nyní pouze dolaďuji detaily, drobnosti, které zkrášlují celkový dojem při pohledu na moto: chrom krytu na řetěz, nově nachromované přední vidlice, nová nakopávačka, nové chromované zadní tlumiče. |